طراحی روشن
Search
Close this search box.
ساخت مداد رنگی

فیلم نحوه ساخت مداد رنگی از کارخانه Derwent

در این مقاله می‌خوانید

نحوه ساخت مداد رنگی و مواد تشکیل دهنده آن را در دوره ۰ تا ۱۰۰ طراحی چهره و مداد رنگی ۱ بیان کرده ایم ولی برای درک بهتر فیلم مستندی که در کارخانه تولید وسایل نقاشی و طراحی Derwent تهیه شده است را برای شما ترجمه کردیم، و برای تماشا و دانلود شما در اینجا قرار دادیم.

اغلب کسانی که به نقاشی و طراحی علاقه دارند به وسایل نقاشی، مانند مداد رنگی، انواع قلم ها و… نیز علاقه مند میشوند و دوست دارند وسایل کامل و حرفه ای داشته باشند تا لذتی که از نقاشی میبرند بیشتر شود.

قبل از تماشای فیلم نحوه ساخت مداد رنگی، بهتر است در مورد برند Derwent توضیحاتی بدیم، این برند حرفه ای تولید وسایل طراحی و نقاشی متعلق به کشور انگلستان است و قدمت زیادی دارد و جز ۵ برند برتر تولید کننده وسایل طراحی و نقاشی است.

در ایران بعضی از محصولات این برند بطور محدود پیدا میشود به دلیل اینکه برند های آلمانی مانند فابرکاستل، استدلر، لیرا و… بیشتر بازار را اشغال کرده اند و وارد کنندگان روی این برند ها تمرکز کرده اند.

شرکت Derwent بطور مستقیم به ۷۵ کشور دنیا صادرات وسایل طراحی و نقاشی دارد و حدود بیش از ۱۰۰۰ نوع محصول مرتبط با طراحی و نقاشی را تولید میکند.

که در این فیلم خط تولید مداد رنگی را مشاهده میکنیم:

 

همانطور که گفتیم مغز مداد رنگی از ۳ ماده پودر رنگ، موم و کائولین(نوعی خاک رس) تشکیل شده است، این مواد با یکدیگر در دمای ۷۰ تا ۸۰ درجه سانتیگراد ترکیب میکنند.

ساخت مداد رنگی

سپس این مخلوط را در دستگاه پرس میریزند و بصورت استوانه ای آن را پرس میکنند تا حجم کلی و فشرده ای تولید شود.

ساخت مداد رنگی

پس از آن این استوانه ها را در قالب فشاری اکستروژن قرار میدهند تا مغزی مداد ها از قسمت خارجی دستگاه با اندازه های کوچک اکسترود شوند.

ساخت مداد رنگی

سپس این مغزی های ظریف را در کوره حرارت میدهند تا پخته شود و پس از آن آن ها را مایع ای از موم مخصوص هر رنگ غوطه ور میکنند.

ساخت مداد رنگی

پس از خشک کردن این مغزی های مداد رنگی در دستگاه گریز از مرکز آن ها برای کنترل کیفیت به بخش آزمایشگاه ارسال میکنند.

ساخت مداد رنگی

اما در قسمت دیگر این کارخانه با پالت های چوبی قلاف مداد رنگی را آماده کنند، این پالت ها را با دستگاه برش شیار دار میکنند تا مغزی مداد در بین آن ها قرار بگیرد.

ساخت مداد رنگی

سپس مغزی مداد ها داخل این شیار ها قرار میگیرد و بخش دیگر قلاف روی آن میچسبد و برای برش استوانه ای به دستگاه برش داده میشوند.

ساخت مداد رنگی

اکنون نوبت رنگ آمیزی بدنه مداد رنگی ها و طراحی روی آن ها است، بدین منظور آن ها را از لاک های رنگی عبور میدهند تا بدنه آن ها به رنگ آغشته شود.

ساخت مداد رنگی

سپس سر مداد رنگی ها تراش میخورد و نوشته های روی بدنه آن ها به شیوه سنتی با حرارت طلاکوب میشوند.

ساخت مداد رنگی

اگر به انتهای مداد رنگی ها توجه کرده باشید برخی از آنها انتهای گردی دارند که با لاک رنگ شده است، برای اینکار آن ها را از بخش انتهای در لاک فرو برده و سپس درون کوره قرار میدهند.

ساخت مداد رنگی

حالا نوبت بسته بندی مداد رنگی ها هست که با توجه به نوع و تعداد آنها در بسته بندی های مختلف قرار میگیرند و آماده توزیع به فروشگاه های هنری میشوند.

ساخت مداد رنگی

امیدواریم از این فیلم لذت برده باشید، اگر به مطالب طراحی و نقاشی علاقه مند هستید میتوانید از جدید ترین مقالات و آموزش ها در ایمیل خود با خبر شوید.

شاید این نوشته ها را هم بپسندید

    سلام بسیار عالی سپاسگزارم
    خواهشمند است اخبار صنعتی را ایمیل فرمائید

    پاسخ

    درود استاد مثل همیشه بسیااااار بسیااار اموزنده ممنون از زحماتتون.

    پاسخ

    ممنون از فیلم.بادیدن این فیلم یاد تاریخ هنر امپراطوری ایران می افتم.زمانی که گذشتگانمان دراوج پیشرفت بودن وخود این وسایل را تولید می کردن وصادر می شد به همین اروپاولی غفلت وبی توجهی به علوم ودرگیریهای داخلی وخیانت همه سیاستمداران باعث شد .اجانب علوم غربیه وفرملهای علومی که در آینده باعث پیشرفتمان می شد را بدزدن وحالا ما محتاج آنهاییم متاسفانه.

    پاسخ
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید0
There are no products in the cart!
0

افزایش قیمت دوره‌های آموزشی(به غیر از دوره آبرنگ) از ۱۸ فروردین ۱۴۰۳