مقایسه پاک کن برقی درونت و تیهو

پاک کن برقی تیهو یا پاک کن برقی درونت، برای طراحی سیاه قلم کدام را بخریم؟

در این مقاله می‌خوانید

پاک کن برقی همان‌طور که در مطلب انواع پاک کن مخصوص سیاه قلم و مدادرنگی بیان کردم، شاید وسیله تشریفاتی و فانتزی بنظر بیاید اما برای طراحان سیاه قلم و مداد رنگی که از سطح مبتدی فراتر رفته‌اند وسیله مهمی است.

این نوع پاک کن باعث افزایش سرعت نقاشی سیاه قلم و مدادرنگی می‌شود. مخصوصا در سفارش طراحی پرتره سیاه قلم سایز بزرگ و همین‌طور نقاشی مداد رنگی چهره نیاز به پاک کن برقی جدی است.

با توجه به افزایش قیمت‌ها شاید انتخاب یک وسیله طراحی اشتباه علاوه بر ضرر، حس بسیار بدی به ما بدهد. در این مطلب دو برند رایج بازار را با هم مقایسه می‌کنم، مزایا و در مقابل معایب هر کدام را خدمتتان می‌گویم.

اگر امکان تماشای فیلم را ندارید، مقاله زیر چکیده آن است و می‌توانید آن را مطالعه کنید:

معرفی پاک کن برقی درونت و تیهو

پاک کن الکتریکی درونت جز قدیمی‌های بازار ایران است و محصول شرکت درونت انگلستان است البته مانند اغلب شرکت‌های اروپایی و آمریکایی کارخانه تولیدی آن در چین قرار دارد.

پاک کن درونت بدلیل سابقه و اصالت برند همیشه جز انتخاب‌های نقاشان بوده است.

در مقابل برند تیهو، محصول چین و تقریبا تازه وارد است، اما به‌دلیلی که جلوتر بیان می‌کنم، سهم بازار زیادی را از آن خود کرده است و بین طراحان سیاه قلم و مدادرنگی محبوب شده است.

لازم به ذکر است که هر دو این پاک کن‌های الکتریکی جز مدل‌های برتر سال ۲۰۲۰ انتخاب شده‌اند.

هر دو از دو باتری AAA برای تامین انرژی استفاده می‌کنند، اما برویم مقایسه این دو برند قدیمی و جدید را دقیق‌تر انجام دهیم.

مقایسه تیهو و درونت

برای اینکه مقایسه کامل باشد ما در زمینه‌های:

  • قیمت
  • اجزای پاک کن
  • طراحی و فرم بدنه
  • تست عملی

قیمت پاک کن برقی درونت

 

مقایسه قیمت پاک کن الکتریکی تیهو و درونت

اولین فاکتور برای ما قیمت است، باید وسیله طراحی با بودجه ما متناسب باشد.

قیمت پاک کن درونت و تیهو در خارج از ایران طبق بررسی که انجام دادم بین ۱۰-۱۳ دلار است.

اما در بازار ثابت داخلی قیمت به تاریخ ضبط فیلم! پاک کن درونت حدود ۱۵۰-۱۶۰ هزار تومان و پاک کن تیهو حدود ۱۹۰ هزار تومان است!

تقریبا قیمت هر دو مدل یکسان است، در بازار ایران شاید بدلیل تازه وارد بودن تیهو و قابلیت جدید و استقبال نقاشان، قیمت آن کمی بیشتر است.

در مقابل پاک کن درونت بدلیل ثابت بودن، قیمت متعادلی دارد. البته در بازه‌های زمانی این محصول در بازار کمیاب و نایاب شده است.

از نظر قیمت، پاک کن برقی درونت برتری این بخش را به خود اختصاص داد.

بررسی اجزای هر دو پاک کن

پاک کن تیهو در بسته بندی خود دارای ۱۰ پاک کن ظریف(سایز تقریبا ۲.۳ میلیمیتر) و ۱۲ یدک پاک کن سایز نرمال(سایزی که بین تمام پاک کن برقی‌ها مشترک است) و دو عدد پاک کن گیر پلاستیکی برای پاک کن‌های ظریف است.

پاک کن الکتریکی tihoo

روی خود پاک کن تیهو یک پاک کن گیر فلزی برای یدک نرمال است و قسمت انتهایی آن نیز یک درب پیچی برای قرار دادن باتری وجود دارد.

پاک کن درونت تعداد کمی یدک پاک کن نرمال دارد و روی خود پاک کن الکتریکی درونت مشابه تیهو یک پاک کن گیر فلزی وجود دارد که هم سایز هستند اما کمی در طراحی متفاوتند.

محل قرارگیری باتری در پاک کن درونت با یک درب کشویی پوشانده شده است و باتری‌ها برخلاف تیهو کنار یکدیگر قرار می‌گیرند.

پاک کن الکتریکی derwent

با توجه به اینکه پاک کن گیر فلزی در هر دو مدل یکسان است، تصور کردم با استفاده از پاک کن گیر پلاستیکی تیهو روی پاک کن درونت می‌توانم از یدک های ظریف استفاده کنم، اما پس از تست متوجه شدم پاک کن گیر پلاستیکی کامل در پاک کن برقی درونت ثابت نمی‌شود و تصورم اشتباه بود.

با توجه به اجزا و یدک‌های پاک کن بیشتر، در این بخش تیهو برتری دارد.

طراحی و فرم بدنه تیهو و درونت

از نظر طراحی و ارگونومی پاک کن برقی تیهو در دست شبیه یک مارکر است و بنظر راحت و خوش دست می‌باشد، دسترسی به دکمه فشاری هم راحت است.

پاک کن الکتریکی tihoo

اما در مقابل پاک کن برقی درونت طراحی کلاسیک دارد، که برندهای تکنیکال و میلان نیز از روی همان الگوبرداری کرده‌اند، اندازه کوتاه و پهن آن کمی احساس ناراحتی در طراح ایجاد می‌کند، هرچند بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید.

پاک کن الکتریکی derwent

ولی در این زمینه اگر بخواهم برنده را مشخص کنم، با توجه به سلیقه من، طراحی پاک کن تیهو بهتر است.

بررسی عملکرد هر دو برند

تا اینجا تیهو برتری بیشتری نسبت به پاک کن برقی درونت داشته اما، بخش اصلی کار عملکرد پاک کن است که مدام از آن استفاده می‌شود.

برای تست عملکرد برای هر دو پاک کن از باتری دوراسل استفاده کردم که شرایط برابر باشد، سپس روی یک کاغذ و طراحی مدادی تست را انجام دادم.

پاک کن الکتریکی tihoo

از نظر قدرت موتور، پاک کن برقی تیهو ضعیف تر از درونت است ولی این ضعف نشانه ناکارآمدی برند تیهو نیست بلکه پاک کن برقی درونت موتور بسیار قوی دارد.

پاک کن برقی derwent

این قوی بودن ممکن است عیب نیز به حساب بیاید، یعنی اگر فشار دست ما روی کاغذ زیاد شود سطح کاغذ را از بین می‌برد ولی در پاک کن برقی تیهو با افزایش فشار دست، موتور متوقف می‌شود چون ضعیف‌تر است.

مزیت پاک کن تیهو

و همچنین مزیت ویژه پاک کن برقی تیهو یعنی یدک‌های پاک کن برقی ظریف را بررسی کردم، واقعا مزیت عالی است، برای ایجاد هایلایت مو‌ها، ریش و سبیل و بافت روشن روی پوست در تکنیک سیاه قلم و مداد رنگی این قابلیت بسیار کاربردی است.

در اصل این قابلیت پاک کن برقی تیهو را باید با پاک کن اتودی مونوزیرو ۲.۳ میلیمتر مقایسه کرد، که قطعا باز هم تیهو برتری دارد، ولی کنترل مونوزیرو بدلیل دستی بودن کمی بیشتر است.

جمع بندی و ارزش خرید

با توجه به بررسی که انجام دادم اگر مزیت ویژه پاک کن برقی تیهو را حذف کنیم، هر دو با هم برابر می‌شوند و ارزش خرید یکسانی دارند.

ولی یدک‌های ظریف و پاک کن گیر پلاستیکی برتری را به سمت تیهو تغییر می‌دهد.

دو مورد را لازم است در اینجا بیان کنم:

۱- این مزیت نیازمند این است که یدک پاک کن ظریف همیشه در دسترس باشد، یعنی اگر تامین‌کننده یدک‌ها را وارد بازار نکند این قابلیت حذف می‌شود مانند زمان‌هایی که یدک پاک کن اتودی مونوزیرو در ایران کمیاب می‌شود.

۲- به‌تازگی پاک کن گیر ظریفی برای درونت نیز به بازار وارد شده است که این قابلیت را به پاک کن برقی درونت می‌دهد ولی باز هم لازم است پاک کن های ظریف در بازار وجود داشته باشند.

با توجه به این جمع بندی پاک کن برقی تیهو برندی است که می توان روی آن حساب کرد، اما اگر اصالت و سادگی و قدرت موتور برای شما اهمیت دارد، قدیمی بازار پاک کن‌های برقی یعنی درونت انتخاب شما خواهد بود.

در انتهای فیلم نیز از طریق قرعه کشی دو نفر از فالوور‌های اینستاگرام طراحی روشن برنده جایزه شدند.

آیا شما تجربه استفاده از پاک کن برقی را داشته‌اید؟ نظر شما چیست؟

این مقاله و تحقیق توسط گروه طراحی روشن بدون هیچ حمایت مالی انجام شده است، اگر از نوشته و فیلم استفاده می‌کنید و بازنشر می‌دهید، لطفا نام منبع را حذف نکنید، تا زحمت و هزینه‌ای که پرداخته‌ایم، حفظ شود. ممنونم

شاید این نوشته ها را هم بپسندید

    سلام استاد من اتفاقا قصد خرید داشتم و مردد بودم که کدوم رو بخرم با خوندن این مطلب تصمیم گرفتم پاک کن تیهو رو بخرم مچکرم ازتون. قراردادن این پاک کن بعنوان جایزه در مسابقه ها فکر خیلی خوبیه!

    پاسخ

    باز هم یک آموزش عالی و کاربردی از گروه طراحی روشن ممنون از شما کارشناسان محترم.

    پاسخ

    سلام استاد . من در یک فروشگاه پاکن برقی کرتاکالر رو دیدم و فبل از اون خواستم بدونم که اون چطوره و ایا امکانش رو داره که یه ویدیو مقایسه با درونت رو انتشار بدین

    پاسخ

    سلام،پاک کن برقی کریتاکالر کیفیت خوبی دارد، بجز ظاهر و طراحی کمی از پاک کن برقی درونت بهتر است

    پاسخ

    بسیار عالی. ممنون از توضیحاتتون استاد

    پاسخ

    سلام متشکرم به خاطر این همه اموزش خوب که در سایت قرار می دهید

    پاسخ

    سلام از مطالب آموزنده شما تشکر می کنم
    پاکن تنوین هم شبیه تیهو هست ولی قیمت این دو با هم متفاوت هست،از نظر شما کدوم بهتره؟

    پاسخ

    سلام خواهش می‌کنم، امتحان نکردم پاک کن tenwin را، ظاهر که کاملا مشابه تیهو است، اگر موتور یکی باشد احتمالا هیچ فرقی نداشته باشد و احتمالش زیاد است.

    پاسخ

    سلام، من به قصد خرید تیهو بازار رفتم اما در منزل متوجه شدم روی پاک کن برقی ام که از لحاظ بسته بندی، قلم پاک کن و … همه جوره کاملا شبیه تیهو ست ولی با نام TENWIN به نظر شما ضرر کردم خریدمش، ازلحاظ قدرت موتور و … هیچ فرقی با تیهو ندارد؟

    پاسخ

    سلام این برند پاک کن برقی هم ساخت چین است و از لحاظ کیفیت تفاوت چندانی ندارد

    پاسخ

    سلام استاد. من پاک کن گیر فلزی رو گم کردم. میخواستم بپرسم میشه دوباره جدا بخرم یا با همون پاک کن گیر پلاستیکی کارم راه میوفته؟

    پاسخ

    سلام باید از فروشگاه‌های لوازم هنری سوال کنید، ممکن یدک آن جدا به فروش برسد یا با فلزی خودتون درست کنید

    پاسخ

    سلام، ممنونم از پاسخگوییتون، پس نگران این نباشم که چیزی کم و کاستی دارد، یا موتورش یک مقدار ضعیف تر از مارک تیهوست؟

    پاسخ

    خیلی تفاوتی ندارد، تیهو برند شناخته شده‌تری است ولی محصولات چینی در این محدوده کیفیت مشابهی دارند

    پاسخ
دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید0
There are no products in the cart!
0

افزایش قیمت دوره‌های آموزشی(به غیر از دوره آبرنگ) از پایان فروردین ۱۴۰۳